wz
uvod

Výcvik pilota motorových letounů (PPL)

Aeroklub Soběslav provádí výcvik pilotů motorových letounů na letadlech Z142 a Z43.

Co potřebujete k zahájení výcviku:

Zdravotní prohlídka: zájemce o výcvik musí absolvovat vstupní zdravotní prohlídku na ULZ v Praze. Pilot musí mít zejména dobrý sluch a zrak (brýle nejsou překážkou). Musí mít přiměřenou fyzickou kondici a být schopen pružně a rychle jednat a uvažovat. Platnost prohlídky je 2 roky. Poté musí pilot opět navštívit lékaře.

Věk: zájemce může být do výcviku zařazen v roce dovršení 16-ti let. Samostatné lety ve výcviku může žák provádět od 16-ti let a pilotní průkaz může být vydán taktéž od 16-ti let. Pro osoby mladší 18-ti let je vyžadován písemný souhlas rodičů nebo zákonných zástupců. Maximální věk pro létání s těmito letouny je omezen zejm. zdravotním a duševním stavem pilota.

Finance: tak jako vše i létání něco stojí. Cena za výcvik se odvíjí od počtu odlétaných hodin. Všechny platby probíhají formou záloh tzn. že pilot udržuje své konto stále v kladných hodnotách. Osnova výcviku zahrnuje 45 letových hodin. Celou osnovu je možné stáhnout na stránkách Aeroklubu ČR

Průběh výcviku: výcvik probíhá na letišti Aeroklubu Soběslav. Provoz je převážně víkendový. Je však možno po domluvě s instruktorem létat i v týdnu.

Teoretická příprava: před zahájením výcviku si žák musí osvojit základní znalosti z aerodynamiky, meteorologie, konstrukce letadel a předpisů v rozsahu daném předpisem . K teoretické přípravě existují názorné učebnice a konzultace s instruktorem je samozřejmostí. V průběhu praktického výcviku se tyto znalosti ještě prohlubují a na konci praktického výcviku žák složí z teoretických znalostí zkoušku.

Praktický výcvik: výcvik je zaměřen na dokonalé osvojení pilotních návyků při řízení motorového letounu. Osnova trvající minimálně 45 letových hodin zahrnuje nácvik základních letových manévrů, vzletů, přistání i řešení nouzových situací – viz osnova Nedílnou součástí je i výcvik navigačních letů. Součástí není jen samotné létání, ale i důkladná pozemní příprava. Nezapomíná se ani na seznámení pilota s obsluhou letounu na zemi a s provozem na letišti.

| Aeroklub Sobeslav | GeorgeC. 2oo7 - 2o1o |